Nazwa projektu |
Krótki opis |
Koordynatorzy |
PROGRAM ZAJĘĆ Z KULTURY I HISTORII STANÓW ZJEDNOCZONYCH |
Program ten pomyślany jest z myślą o uczniach szkół ponadpodstawowych posługujących się językiem angielskim przynajmniej na poziomie B1, może jednak zostać dostosowany również do innych grup.
|
mgr Maciej Skierka |
PROGRAM ZAJĘĆ DODATKOWYCH Z WYMOWY JĘZYKA ANGIELSKIEGO |
Program ten pomyślany jest z myślą o uczniach szkół ponadpodstawowych posługujących się językiem angielskim przynajmniej na poziomie B1, może jednak zostać dostosowany również do innych grup.
|
mgr Maciej Skierka |
Apetyt na odporność |
Projekt Stowarzyszenia Przyjaciół ,,Klasztorna” we współpracy z Powiatem Kartuskim. Promowano zachowania profilaktyczne mające na celu wzmacnianie odporności organizmu poprzez zdrowe odżywianie oraz zachowanie właściwych zasad higieny życia (w tym zdrowia psychicznego). W ramach działań m.in. w szkołach przeprowadzono zajęcia ,,Odporność na talerzu” oraz ,,Stres a odporność”, na Facebooku założono profil ,,Apetyt na odporność”, do szkół powiatu kartuskiego, placówek służby zdrowia oraz pomocy społecznej przekazano opracowaną infografikę ,,Wspieraj odporność swojego organizmu przez cały rok”.
|
Magdalena Plichta
|
Proste kroki do zdrowszego odżywiania |
Projekt Stowarzyszenia Przyjaciół ,,Klasztorna” we współpracy z Powiatem Kartuskim. Dotyczył kształtowania prawidłowych postaw w zakresie profilaktyki chorób cywilizacyjnych (m.in. otyłości) poprzez zdrowsze odżywianie. W ramach działań m.in. nagrano i udostępniono 2 webinary: ,,Jak odżywiać się zdrowiej?” oraz ,,Sezonowa kuchnia zdrowia”, nagrano i udostępniono szkołom wideo lekcję ,,Zdrowa kuchnia nastolatka”.
|
Magdalena Plichta |
SOS dla Jeziora Klasztornego Małego | Projekt realizowany w okresie maj – listopad 2017 we współpracy z fundacją „Ocalić źródło” oraz powiatem kartuskim. Celem projektu było m.in.: rozpowszechnienie wśród uczniów wiedzy na temat stanu ekologicznego kartuskich jezior. | Anna Bychowska Izabela Bystron |
Realizacja projektu pt Szkoła z witaminą |
W I LO w Kartuzach w ramach projektu „Tradycyjny Sad” powstała grupa EkoKlasztorna. Projekt "Tradycyjny Sad" organizowany jest przez Fundację Banku Ochrony Środowiska z myślą o zachowaniu różnorodności biologicznej Polski i zdrowiu społeczeństwa. Polega na poznaniu sadowniczego dziedzictwa polskich ziem i restytucji starych odmian drzew w formie mini sadu składającego się z drzew owocowych, które zostaną posadzone na ogólnodostępnym terenie przy szkole Konkurs wpisuje się w zadania określone w projekcie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej pn. „Szkoła z witaminą” przewidzianym do wprowadzenia w roku szkolnym 2017/2018 w polskich szkołach. |
Andrzej Klasa |
Projekt „Irlandia w szkole” | Projekt „Irlandia w szkole” ma na celu przybliżenie uczniom kultury, historii i tradycji Irlandii. Projekt realizowany jest na wielu płaszczyznach. Uczniowie biorą udział w wykładach i warsztatach organizowanych przez Fundację Kultury Irlandzkiej oraz wydarzeniach organizowanych przez koordynatora projektu. | Justyna Juńska - Nacel |
Międzynarodowy projekt Erasmus+ "Baltic Sea Forum - Integration through core values" |
Współpracując z naszymi partnerskimi szkołami z Niemiec, Danii, Estonii, Łotwy i Szwecji, realizujemy dwu letni projekt umożliwiający młodym Europejczykom spotkanie się i dyskusję nad prawami i wolnością człowieka oraz podstawowymi wartościami, które nas łączą i odróżniają od siebie. Młodzież bierze udział w warsztatach, w międzynarodowych zespołach przekłada swoje przemyślenia i wnioski na różne formy wyrazu typu film, drama, sztuka, reklama czy aplikacja, aby w swoich szkołach wcielić się w rolę nauczyciela i dzielić się swoimi doświadczeniami z innymi. Językiem projektu jest język angielski |
Sabina Kobiela, Beata Węzeł |
Erasmus our spaces |
Współpracujemy ze szkołą z Niemiec, Szwecji, Finlandii, Łotwy i Estonii. W tym roku w projekt Our Spaces zaangażowali się uczniowie z klasy dwujęzycznej 2ep. Jednym z zadań było nagranie w języku angielskim „Pamiętnika z Pandemii”, krótkich filmików w których uczniowie opisują obecną sytuację wokół epidemii Korona wirusa. Ponadto uczniowie napisali eseje, w których rozważyli wady i zalety zdalnej nauki. Oczywiście po angielsku :) Swoje prace udostępnili na platformie projektów Erasmus eTwinning oraz youtube https://youtu.be/n9E5t3P1wjc https://youtu.be/yUP30UR3rE8 https://twinspace.etwinning.net/92933/materials/images |
Sabina Kobiela |